ALDI start campagne om klanten bewust te maken van het belang van duurzaamheid

Foto aldi filiaal copyright aldi

 

De discounter start aanstaande maandag een grootschalige duurzaamheidscampagne om klanten bewust te maken van het belang van duurzaamheid. Door te benadrukken dat ‘verantwoord’ prima samengaat met ‘voordelig’, zet Aldi zich in om een duurzame consumptie te stimuleren. De campagne loopt zes weken en sluit af met de Fairtrade week, 28 oktober tot en met 5 november. Gedurende zes weken zijn duurzame producten met keurmerken, waaronder Fairtrade, duidelijk herkenbaar in de winkels. 

Aldi en Fairtrade 
De afgelopen jaren is het assortiment Fairtrade-producten opgebouwd onder het eigen merk FAIR. Het aandeel Fairtrade-producten als koffie, thee en groente en fruit wordt verder uitgebreid. “Wij zijn verheugd dat Aldi vanaf nu tot en met de Fairtrade Week haar consument via de verantwoord boodschappen campagne inspireert om duurzame producten te kopen. Al deze activiteiten zorgen ervoor dat steeds meer klanten in aanraking komen met onze producten. Door de toegenomen verkoop kunnen meer boerenorganisaties in ontwikkelingslanden via de Fairtrade minimumprijs en premie, zelf werken aan betere arbeids- en leefomstandigheden.”, zegt Peter d’Angremond, directeur van Stichting Max Havelaar. 

Bekijk hier het Fairtrade assortiment van Aldi >>