Content & Online Community Specialist

Stichting Max Havelaar is per heden op zoek naar een:
Content & Online Community Specialist
Start 1 februari/1 maart 2019, 24-28 uur per week, Utrecht

Stichting Max Havelaar is dertig jaar geleden opgericht op initiatief van een coöperatie van kleine boeren uit Mexico. Dit initiatief kreeg wereldwijd navolging: inmiddels zijn 1,66 miljoen boeren en arbeiders uit 75 landen aangesloten bij Fairtrade netwerkorganisaties en worden er circa 30.000 producten met het Fairtrade keurmerk verkocht. Stichting Max Havelaar is de organisatie achter het Fairtrade keurmerk in Nederland en lid van Fairtrade International, de koepelorganisatie die alle Fairtrade organisaties wereldwijd met elkaar verbindt.

Max Havelaar | Fairtrade Nederland wil dat boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden in staat zijn een waardig bestaan op te bouwen met de inkomsten uit hun werk en zélf de mogelijkheid hebben te investeren in een duurzame toekomst. Max Havelaar ziet het betalen van fatsoenlijke prijzen als een absolute voorwaarde voor eerlijke, inclusieve ketens. Een ambitieuze missie en via het internationale Fairtrade keurmerk werkt Max Havelaar stap voor stap aan het realiseren van haar visie.

Wat verwachten we van jou?

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bedenken, ontwikkelen en uitvoeren van relevante en aansprekende content voor onze verschillende (online) communicatiedoelgroepen. Als verbindende factor tussen onze organisatie en onze volgers/achterban ben je in staat om je in te leven in onze doelgroepen en hen actief en interactief bij onze missie te betrekken.

Je bedenkt en bent eigenaar van de contentkalender. Je ontwikkelt en onderhoudt onze online community via onder andere onze social mediakanalen, website, nieuwsbrief, blogs. Je volgt op de voet wat er online leeft over Fairtrade, gaat online pro-actief de dialoog aan en maakt en analyseert web statistieken.

Met jouw ervaring in het opstellen en ontwikkelen van content heb je oog voor vormgeving en een passie voor het schrijven van pakkende en bij onze organisatie/keurmerk passende teksten die onze doelgroep raken. Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van content creatie, social media en online. Je coördineert de samenwerking met eventuele externe partijen.

Het betreft een nieuwe functie binnen ons communicatieteam die jij naar beste inzicht en met jouw kennis en ervaring kunt gaan vormgeven. Je hebt een belangrijke rol om onze aangescherpte communicatiestrategie vorm te geven en te implementeren.

Jouw profiel

  • Afgeronde HBO/WO opleiding in de richting (marketing)communicatie en/of journalistiek
  • Minimaal 2-4 jaar relevante en succesvolle online communicatie ervaring aan merk- en/of bureauzijde
  • Aantoonbare ervaring met community management, sociale media, content creatie en web analytics.
  • Creatief met taal, in staat om onze tone-of-voice door te vertalen en consequent door te voeren.
  • Affiniteit met duurzaamheid.
  • Initiatiefrijk, gedreven en altijd op zoek naar verbetering.
  • Gestructureerde werkhouding en sterke projectmanagement vaardigheden.
  • Je bent flexibel inzetbaar: je bent bereid om indien nodig dagelijks onze social media kanalen bij te houden.

Met wie werk je samen?

Je komt te werken in een klein team van hoogopgeleide professionals. Je maakt onderdeel uit van het team Business Development Management. Je rapporteert aan de Business Development Director en hebt regelmatig afstemming met de Marketing Communications Manager. Je werkt ook nauw samen met collega´s van de afdelingen Policy, Campaigns en Communications en Financiën, Controle en Organisatie.

Wat bieden we jou?

  • Een mooie uitdagende functie voor 24 - 28 uur per week; salarisniveau is conform de goede doelensector.
  • Gewenste startdatum: 1 februari of 1 maart 2019
  • Standplaats: Utrecht
  • Een professionele, gedreven cultuur. De mogelijkheid om impact te maken.

Hoe nu verder?

Sluit jouw profiel goed aan bij deze functie en wil je graag bij ons aan de slag? Solliciteer dan vóór 4 januari via de website van People Select. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Karel d’Hond, kdhond@peopleselect.nl, 06 - 53 17 96 45. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden begin januari.