Interim Communicatie Adviseur (24-32 uur)

Stichting Max Havelaar is de organisatie achter het Fairtrade keurmerk in Nederland. Max Havelaar | Fairtrade heeft een focus op organisaties van boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden. Om armoede aan te pakken en boeren een eerlijke kans op ontwikkeling te geven, gelden er naast strenge sociale- en milieucriteria ook harde criteria voor de betaling aan boerenorganisaties. Via deze criteria kunnen zij samen werken aan een betere en duurzame toekomst. Het Fairtrade keurmerk is in Nederland te vinden op ruim 4.000 producten zoals koffie, thee, chocolade, sap, bananen en bloemen die geleverd worden door ruim 150 bedrijven.

Functie

Als Interim Communicatie Adviseur ben je mede verantwoordelijk voor het doorvertalen van de positionering van Fairtrade, de coördinatie van campagnes en het verzorgen van communicatie activiteiten (o.a. voor licentiehouders). Ook ben je betrokken bij de realisatie van de content marketing strategie alsmede de inzet van social media. Dit doe je in samenwerking met je twee directe communicatie collega's. Ben jij per september t/m medio december 2018 beschikbaar voor 24-32 uur per week, reageer dan snel op deze vacature.

Wat worden je taken?

  • Communicatie uitingen ontwikkelen; hierbij ligt de focus op online (website en social media kanalen), maar houd je je ook bezig met offline media (folders, presentaties, advertorials);
  • Teksten schrijven en redigeren, bijvoorbeeld: persberichten, website content en blogs;
  • PR plan opstellen en uitvoeren voor campagneweken;
  • Aansturen bureaus (vormgeving, media);
  • Opzetten en verzenden van mailcampagnes. Ervaring met mailchimp is een pré;
  • Ondersteunen en begeleiden van productintroducties en communicatie activiteiten van (retail)merken;
  • Ontwikkeling van communicatie activiteiten rondom de jaarlijkse Fairtrade Week en Eerlijke Chocolade campagne.

Wat neem je mee?

De Interim Communicatie Adviseur is een ervaren, allround, ondernemende en open communicatie professional (minimaal 5 jaar relevante werkervaring).

  • Je combineert overtuigingskracht en creativiteit met een doenermentaliteit;
  • Je hebt niet alleen gevoel voor commercie, maar ook met maatschappelijke ontwikkelingen en verhoudingen;
  • Je hebt bewezen ervaring met campagnes, PR en mediarelaties;
  • Je hebt ervaring met het bedenken en schrijven van content voor social media;
  • Je hebt een vlotte pen en schrijft en redigeert in een mum van tijd uitingen;
  • Je kunt bewegen tussen strategie, creatie, executie en analyses.

Met wie werk je samen?

Je komt te werken in een klein team van hoogopgeleide professionals. In je functie werk je nauw samen met twee Communicatie collega’s. Daarnaast werk je samen met de afdeling Business Development Management en Policy & Campaigns.

Wat bieden we jou?

  • Een mooie uitdagende opdracht voor 24-32 uur per week; salarisniveau is conform de goede doelensector
  • Gewenste startdatum: 1 september 2018
  • De verwachte einddatum is 15 december 2018
  • Standplaats: Utrecht

Hoe nu verder?

Graag ontvangen wij voor 13 augustus jouw sollicitatie via info@maxhavelaar.nl met een recent CV inclusief een motivatie waarom jij denkt dat jij goed aansluit op deze opdracht. Na 13 augustus, zal een eerste selectie plaatsvinden op grond van de binnengekomen brieven.
Wij verwachten omstreeks 20 augustus 2018 deze selectie afgerond te hebben en mensen te informeren. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Han Hoogvliet, tel. 030-2337070.